Cikk: Írók kérdőíve (bloggerként)

Hellobello!
Nah, visszatoltam a képemet ide. Tudom, sok idő után, de elkezdtem dolgozni, és rájöttem, hogy így ha nem rugdosom magamat, akkor nem térek vissza. 
Két dolog miatt is jöttem, egyrészt, itt vagyok :D és kérdőívvel nyitok, hátha valakit érdekel, vagy érez rá késztetést, hogy megtegye. Igaz, íróknak van, de én így is adtam válaszokat. 
Másrészt, felvettek az egyetemre, méghozzá vegyészmérnöki karra, amihez a legkevesebb közöm van és kémiából rengeteget kell pótolnam majd, úgyhogy nem tudom, hogy lesznek bejegyzések, de igyekszem. Havi egy biztos, de amint egy cseppnyi időm lesz, akkor még több is. Jut eszembe, lesz egy kis újdonság, hátha valaki kapós egy steampunkra ;) no meg majd kritika az Ambrózy esetekről.
Azonban, a pofázást befejeztem!
Jó olvasást! :)
***
1. Milyen műfajban szoktál írni (novella, vers, regény, blog stb.)?
Hát, általában novella, regény, kisregény műfajban, de akadt már vers… ne is kérdezzétek, meg cikk is. De azt hiszem, elsősorban a regény műfajában vagyok otthon. A novella túl rövid nekem, nem jó a szerkezetem hozzá, míg egy regényben van időm… sok időm kifejteni. Itt szoktam, megbukni, mert nem fejezem be. Egy kézen meg tudnám számolni, hány regényt fejeztem be… sőt, kéz se kell!

2. Milyen zsánerben és témákban szoktál írni?
Mindenképp misztikus. Most éppen a kosztümös és steampunk van terítéken, de van cyberpunkom, fantasym és krimim írás alatt. De leginkább, azt hiszem, a sci-fi vonulatai állnak közel hozzám. A romantikus, thriller, horror nem megy. Előbbi, mert érzelemmentes idióta vagyok, utóbbi kettő, mert maga a zsáner sem áll közel hozzám.

3. Mióta írsz?
Igazság szerint, 2011 nyarán kezdtem, akkor volt egy olyan fél/háromnegyed év kihagyásom, mire újra kezdtem. De gyerekkoromban is sok mesét összeirkáltam viccből, vagy testvérnek ajándékból, de „komolyabban” csak később kezdtem el foglalkozni, viszont azóta rendületlenül!

4. Van már kiadott/megjelent műved?
Nincs. És magamat ismerve, akár soha sem lesz.

5. Melyik volt a legelső írásod?
A legelső komolyabb? Vagy a legelső? Utóbbinál, mikor első osztályban fogalmazást írtunk, előbbinél viszont egy Mátyás király mese vegyítve az Assassin’s creed világával. Egy lány, egy tetoválás néven futott. Azóta is a fiók legmélyén, remélem, ott is marad!

6. Miért írsz?
Jöhetne ide mindenféle hablaty, klisé. De valóban azért, mert szeretek, mert leköt, és mert ilyenkor kijön belőlem a feszültség. Mivel nem vagyok beszédes alkat, így mikor írok, ez is távozik írott formában (vagy valami hasonló…).

7. Hogy találsz időt az írásra?
Hát, amikor van, akkor írok. Beosztom, hogy mikor, hála a mobilok világában, ez nem nehéz dolog, hogy mindig gépet találjak magamnak.

8. Mikor és hol szeretsz a legjobban írni?
A szobámban, este a gép előtt. Kényelmes, közben megy a zene, és senki sem zavar!

9. Mit szoktál enni vagy inni írás közben?
Nem szoktam… általában annyira leköt az írás, hogy a kaja és az ital meg sem fordul a fejemben, kivéve, ha éppen a történetben is esznek, mert akkor én is nassolok valami édeset/sósat, amit kívánok.

10. Van íráshoz használt dallistád?
Nincs. Mivel annyira változó a kedvem, és aszerint hallgatok zenéket, így nem alakult ki lista. Meg hát, minden történethez más való, nemdebár?

11. Mit gondol(nak) a családod/barátaid/szeretted arról, hogy írsz?
Mindenki másképp, de nem verem nagy dobra, így aztán békén is hagynak. Majd idővel, talán ha fejlődök, jó magam is másképp állok ehhez a dologhoz… kitudja?

12. Az alkotás melyik részét szereted a legjobban?
A tervezés, meg hát vannak jelenetek, amik teljesen előttem vannak, mint egy mozivásznon, és azt megírni sem rossz, sőt! De ötletelni, azt kimondottan szeretek, mikor utána kell nézni dolgoknak, hogy lehetséges, hogy is volt, miként, logikus-e? stb…

13. Az alkotás melyik része jelenti a legnagyobb kihívást?
Egyértelműen a befejezés. Nehezen jutok el odáig, hiszen hosszú az út, én meg azért valljuk be, lusta egy dög vagyok, annyi szent!

14. Milyen eszközökkel és mire szoktál írni?
Írok én már mindenre. Amúgy számítógép wordöt preferálom a legjobban, de mobilom a blogger offline módját is, tökéletesen megfelel a célnak. De most, hogy nyári munkázom, a Tescos blokk is tökéletesen megfelel, mikor hirtelen beugrik valami, és gyorsan levázlatolom, hogy miként. Mondjuk, volt idő, mikor füzetekbe írtam,. de sok idő, míg gépbe viszi az ember, így lassan kopik el az…

15. Hogyan lépsz túl az írói válságon?
Akkor másnak szentelem a figyelmem, és voálá, máris jön az ihlet. Néha lassabban, néha gyorsabban, de hatalmas válságom még nem volt, amiből nehezen kecmeregtem ki. Ilyenkor új könyv, film, zene, vagy másik történet és egy idő után a múzsa homlokon csókol.

16. Hogyan motiválod magad az írásra?
Már szokássá vált, így nem nagyon kell motiválnom magamat. Meg hiányzik is, hogy írjak, életem része… így, erre a kérdésre, nem tudok pontos választ adni.


17. Kik azok a szerzők, akik inspirálnak téged íróként?
Hmm, nehéz kérdés. Rowling, Tolkien, Böszörményi Gyula, Asimov, Dan Brown, Lee Child, Jane Eyre, hmm sokan, vagy épp kevesen. Nehezen tudnám megmondani, hogy ki kellően inspirál. Hogy egyáltalán ez köthető ahhoz, akiknek történeteit nagyon szeretem? Hmm… fogós kérdés.

18. Melyik könyvek inspirálnak téged legjobban íróként?
Erre igaz az előző kérdéshez adott válasz, azon írók könyvei…? Vagy épp mégsem? Nem tudom, talán ez is a problémám, nem tudok emiatt tovább fejlődni, mivel mindenből egy szeletet akarok… áhh, hova filozofálok én?


19. Mi a legjobb írói tanács, amit valaha kaptál?
Ne add fel, és a szigorú kritikát ne vedd a szívedre. Írj, írj, írj, ha szereted csinálni! Tökéletesség nincs.


Ennyi lett volna, és hogy kiknek ajánlom? Minden bloggernek, aki késztetést érez, és tudna is válaszolni a kérdésre. Sok sikert! De aztán kíváncsi vagyok én is azokra a kérdőívekre :D 

Abeth

forrás: link

2 megjegyzés:

  1. Úgyse csináltam még ilyet, szóval kitöltöttem: http://garfbob10stories.blogspot.hu/2017/07/irok-kerdoive.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Helo!
      Köszönöm szépen, érdekes válaszaid voltak :D

      Törlés